Show #14: Brug tussen de oude en de nieuwe media-wereld

Het is een terugkerend thema in de afleveringen van Marketingpodcast.nl: de kloof tussen de oude en de nieuwe media-wereld. Hoe komen die twee ooit bij elkaar? En… willen we dat eigenlijk wel? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is om te praten met iemand die beide werelden kent. En dan kom je al snel uit bij Peter Wiegman,

Show #13: Zoekmachine Marketing successen

Vorige week donderdag was ik te gast op het congres Speld in Hooiberg, ook wel bekend als het “zoekmachine marketing congres”. In Mediaplaza kwam het grootste gedeelte van de SEM/SEO-branche bijeen om met elkaar en adverteerders van gedachten te wisselen. Deze aflevering van Marketingpodcast.nl doe ik verslag van het congres, waarbij ik opnames heb gemaakt tijdens workshops en een interview heb afgenomen met de

Show #12: “Steve Jobs naar Nederland”

Het tweede interview uit de reeks gesprekken met koplopers uit de mediabranche vond plaats in Restaurant Prins-H in Amsterdam. Dat verklaart de gezellige geluiden op de achtergrond! Ik zat aan tafel met Henk de Hooge, die je misschien kent als oprichter van Dutchcowboys.nl, of als CMO van het bedrijf Clearsense. Het werd een gesprek met leuke anekdotes over de bloggers van het eerste uur,

Show #11 “Adverteerders hebben online koudwatervrees”

“Waarom staan veel adverteerders nog terughoudend tegenover online adverteren?”, het is een kernvraag die steeds terug blijft komen in gesprekken over de inzet van nieuwe media. Vaak antwoorden we dan op basis van visie, of trends of buikgevoel. Maar nu is er eindelijk ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik had de eer om aanwezig te zijn bij de presentatie van Mind the gap –

Show #10: “Wat doet Apple met 12 miljard dollar?”

Inmiddels heb ik interviews opgenomen met Michiel Houben (Web-log.nl), Henk de Hooge (World Directories) en Sophie Croonen (Universiteit van Utrecht). Je zult nog heel even moeten wachten totdat ze zijn afgemixt en goedgekeurd 🙂 In de tussentijd heb ik een “special edition” voor je. Je weet dat ik af en toe -als ik een leuke audio-quote tegenkom- een korte podcast voor je klaarzet over

Shownotes bij Aflevering#9

De volgende onderwerpen komen aan bod in de podcast over Open Source Marketing: 0.22 “De noodzaak van de dialoog” 0.54 Marketing is de kunst van het luisteren naar de consument 1.40 Je koopt een zender en scharrelt wat content bij elkaar 2.19 De verschuiving van push naar pull 2.40 Open Source Marketing 3.18 Reacties van luisteraars 3.33 Naked Conversations (Scoble/Israel) 3.50 Bel 084 8388

Marketing Interviews

Zojuist heb ik aflevering #9 opgenomen en ga hem vanmiddag afmixen. Het thema is dit keer “De noodzaak van de dialoog tussen merk en consument”. Daarnaast behandel ik ook alle comments van luisteraars en heb ook het eerste audio-fragment van een luisteraar voor je. Tot slot kondig ik ook een nieuwtje aan: de marketingpodcast interviews! De komende tijd heb ik afspraken met: Rogier Swagerman

Shownotes bij Aflevering#8

Mijn goede voornemen voor 2007 is om extra mijn best te doen op de shownotes, dus bij deze een overzicht van onderwerpen, inclusief tijdsaanduiding en eventuele URL van de oud&nieuw-show: 0.00 welkom, wat kan je in deze show verwachten 1.04 huishoudelijke mededelingen 🙂 1.31 prikkels voor marketeers en brandmanagers 2.38 “the social web” is dankzij 2006 van iedereen 2.58 iemand uitschelden voor flickr-gebruiker 3.04