Voor de nieuwsbrief van Sanoma (Crossing) werd mij gevraagd welke 3 filmpjes op Youtube ik zou uitkiezen voor hun rubriek MyTube. Als één ding mij duidelijk is geworden, dan is het dat de toekomst van reclame maken in de handen ligt van de consument.. niet van de reclamebureaus. En het leuke aan Youtube is dat dát nu juist de plek is om mooie filmpjes
Adverteren op internetfora
Afgelopen donderdag was ik te gast in het programma De Frontlinie van BNR Nieuwsradio, gepresenteerd door Harmke Pijpers. Leuk programma met afwisselende onderwerpen, en ik mocht meepraten over “marketing op internetfora”. Je kunt de MP3 van dit interview downloaden voor op je iPod, of gewoon hieronder klikken om hem op je PC af te luisteren. Ik was natuurlijk blij met de interesse van adverteerders
Communities zijn de nieuwe zuilen
Hoe komt het toch dat de VARA op Hyves slechts 182 vrienden heeft, terwijl programma’s als Mooi weer de Leeuw, of De Wereld draait Door met gemak tienduizenden vrienden hebben? Ben je fan van een omroep, of van een programma? En wat is daarvan de impact op het ledenaantal van publieke omroepen? Dat is op dit moment de wezensvraag voor de VARA. Samen met
Podcasting leeft! (toch)
Afgelopen maanden heeft onder meer Hyped koppen als “Podcasting is dood” gebruikt. Nu is Jeroen nooit vies van prikkelende titels boven zijn postings, maar gezien een aantal recente berichten verdient dit ook wel een tegengeluid. Vorige maand was er bijvoorbeeld al het nieuws dat Veronica flink investeert in podcasting door een belang te nemen in gespod.nl, de website van Marco Langebeeke en Wilco Turnhout.
Aftellen: de iPhone 3G
Ja, het is bijna 11 juli en dan is het 3G-day! De iPhone komt dan (officieel) op de Nederlandse markt en wel dankzij T-Mobile. Voor 29,95 per maand krijg je 150 belminuten en onbeperkt dataverkeer (binnen Nederland). Je betaalt dan eenmalig 80 euro voor het toestel. Het lijkt mij een prima deal. Zoals je weet heb ik een beetje moeten hacken en betaal ik
Compilatie van de 10 populairste TED-talks
Sinds de organisatie van TED.com heeft besloten om het hele TED-talks-archief op het web beschikbaar te stellen zijn alle filmpjes bij elkaar zo’n 50 miljoen keer bekeken! Deze mijlpaal was voor TED reden om een playlist te maken van de 10 populairste: Hier zijn de links naar de 10 genoemde presentaties: 1. Jill Bolte Taylor: “My stroke of insight” 2. Jeff Han: “Touchscreen demo
Social media: pick only three …
Collega-twitteraar Lode Broekman schreef een leuk stukje over de voorbeelden van social media die hij zou willen gebruiken, als-ie er maar 3 (van de duizenden) mocht uitkiezen. Zijn top-3 bestond achtereenvolgens uit: Twitter, Flickr en Watvindenwijover.nl. Ik vond het een leuk initiatief en heb het stokje van hem overgenomen. Hieronder de 3 applicaties die ik mee zou willen nemen naar een onbewoond eiland. 1.
Evolutie van de marketeer
Op dit weblog heb ik het vaak over de veranderde consument en de manier waarop media hierop zouden moeten inspelen. Tijdens de NationaleMarketingdag sprak Joris van Heukelom echter over de regiseurs van deze verandering: de marketeer. Op dit moment zijn er twee typen marketeers werkzaam: Henk en Pim. Henk vertegenwoordigt de oude garde voor wie televisie en onderbrekingsreclame heilig zijn. Pim is de nieuwe
Mediapark Jaarcongres: een crossmediaal diner dansant
Gisteren vond voor de eerste keer het Mediapark Jaarcongres plaats. Een soort crossmedia-café (ook dit event werd door Immovator in samenwerking met de Media Academie georganiseerd), maar dan een hele dag. De zaal (studio 21) zag er fantastisch uit, het leek wel een Spinawards Diner maar dan klassiek. Sommige mensen noemden het zelfs een diner dansant. Het programma zat ook goed in elkaar. De
Read More Mediapark Jaarcongres: een crossmediaal diner dansant
NS verkoopt treinkaartjes via eBay
Ja, je moet toch wat als Nationale Spoorwegen. Aan de éne kant hoor je je klanten klagen dat er zoveel stationnetjes dichtgaan, of dat die gezellige verkoper is vervangen door een koude, ingewikkelde automaat. En aan de andere kant zie je dat je gebruikers steeds langere tijd online zijn en daar hun zaakjes prima kunnen regelen. Even nadenken en dan is er sprake van