MyTube

MyTube

Voor de nieuwsbrief van Sanoma (Crossing) werd mij gevraagd welke 3 filmpjes op Youtube ik zou uitkiezen voor hun rubriek MyTube.

Als één ding mij duidelijk is geworden, dan is het dat de toekomst van reclame maken in de handen ligt van de consument.. niet van de reclamebureaus. En het leuke aan Youtube is dat dát nu juist de plek is om mooie filmpjes op het gebied van “user generated advertising” te ontdekken.

Vandaar dat ik 3 filmpjes heb gekozen die laten zien hoe goed het is om consumenten bij je merk te betrekken.

Filmpje 1: Doritos Duct tape
Doritos was een van de eerste merken die consumenten opriep om zelf commercials te maken. Dit is niet de winnaar van de Superbowl contest, maar wel een van de leukste vind ik zelf.

Filmpje 2: Mac Beautiful
Een ode aan Apple op de muziek van James Blunt. Een idee dat we misschien allemaal wel eens hebben gehad, maar deze dame heeft het in perfectie uitgevoerd.



Filmpje 3: Marktplaats Idols (hoe kan het anders 🙂
Finaliste Nikki werd door Gordon al ruim voor de finale de hemel ingeprezen. Dit filmpje speelt daar handig op in en het is zonde dat Marktplaats er niet tijdig van op de hoogte was. Anders had het zeker op zaterdagavond om 20.00u de buis op gekund.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.