Het lef om niet te veranderen

Elke week heb ik een column in het programma Marktveroveraars van BNR. Het programma wordt elke week uitgezonden op woensdagavond en wordt gepresenteerd door adjunct-hoofdredacteur Rens de Jong. Afgelopen week was Joris van Heukelom te gast en het was dan ook niet toevallig dat mijn column ging over één van de paradepaardjes van ilsemedia, het nieuwe bedrijf van Joris. In het kort gaat het

Inzendtermijn Spinawards gestart

Vorig jaar interviewde ik Stephan Fellinger over de Spinawards. De ondertitel van het artikel was toen “… de interactieve barometer” omdat de inzendingen een goed beeld gaven van het niveau van interactief Nederland. Dit jaar is een jubileumjaar (10 jaar) voor de SpinAwards en de inzendtermijn is deze week gestart. De organisatie van de SpinAwards komt met nieuwe vier categorieën. Beste design Beste content

Steve Jobs Keynote: MacBook Air

Hét moment van het jaar voor Apple-fans is de keynote van Steve Jobs op de Macworld-expositie in San Francisco. Gisteren was het extra druk op het web (sommige servers konden dit niet aan) en de hele wereld zag hoe Steve een ultradunne nieuwe laptop heeft gepresenteerd. Ook gaat Apple online films verhuren, en brengt het een nieuwe versie uit van zijn settop-box Apple TV.

Dag Paul, hallo Joris

Twee werelden komen voor mij bij elkaar. Toen Paul Molenaar vorige maand aankondigde ilsemedia te verlaten, was dat wel even slikken. Eerst Bert Wiggers weg (directeur Startpagina en Nu.nl), degene die mij destijds in 2001 naar ilsemedia (als adviseur) heeft gehaald en daarna dus ook Paul, degene die ilsemedia als geheel op de kaart van Nederland heeft gezet. Afgelopen jaar leerde ik Joris van

General Motors scoort met GM-Next

Na eerdere meldingen van de collega’s Hobson en Holz en een briljante actie van collega Marco, kon ik niet anders dan ook in mijn etalage even aandacht te vragen voor het social media initiatief van General Motors. Vanaf deze plek heb ik het vaak over hoe merken eigenlijk met media en marketing om zouden moeten gaan. Ik heb het dan vooral over de inzet

Voorspellingen voor 2008

Vorige week blikte ik terug op het jaar 2007 waar het ging om opvallende trends in marketing. Dit keer kijk ik vooruit naar 2008 over hetzelfde onderwerp. Ik realiseer mij dat dit bij voorbaat een kansloze ambitie is. Meestal ben je veel te optimistisch over de tijdsspanne waarbinnen iets nieuws zal plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan interactieve televisie, oftewel de red button. Volgens experts zou

De 10 meest opvallende iPod-accessoires

Speciaal voor de feestdagen heeft Podcasting News een overzicht gemaakt van iCrap-accessoires. Oftewel: leuke hebbedingetjes voor bij je iPhone of iPod waar je eigenlijk heel goed buiten kan. Neem deze lijst dan ook niet te serieus 🙂 Rock My Teeth – The Next Generation In Tooth Whitening The iFrogz Tadpole Lets Kids Use Your iPod Like A Frisbee! iBeam Turns Your iPod Into A