Mijn favoriete reclame

Als je mijn columns hebt beluisterd of interviews met mij hebt gelezen, zou je de indruk kunnen hebben dat ik een hekel heb aan reclame. Maar dat is maar gedeeltelijk juist. Ik heb een hekel aan slechte reclame. Reclame waar niet over nagedacht is, waar merken alleen maar schreeuwen, of elkaar na-apen. Reclame die geen respect heeft voor de ontvanger, die slechts probeert voor

Een compliment van de jury

Sommige lezers weten dat ik samen met Tjeerd Oosterhuis een liedje heb geschreven voor Lieke van Lexmond. Oorspronkelijk was het bedoeld voor een commercial, maar gisteren is het officieel ook op single uitgebracht. Een spannend moment omdat je nooit weet hoe zoiets gaat vallen. Leuk om te zien hoe de -normaal gesproken kritische lui- er nu mee omgaan: Giel Beelen: Henk-Jan Smits: En nu

Over start-ups, interactieve bureaus en e-publishing

Soms zijn er wel eens weken dat je verschrikkelijk in de knoei komt met je agenda. Dit was er zo één. Wie heeft nou verzonnen om op één dag The Next Web, Emerce Insight Publishing en de Spinawards te organiseren? Daar wil je toch allemaal bij zijn? Ik heb ervoor gekozen om overdag bij The Next Web (net als vorig jaar aanwezig te zijn

Ja, je kunt geld verdienen met weblogs

Het was voor mij ook even wennen. Ik was uitgenodigd door de Hogeschool Rotterdam & Omstreken om een gastcollege te geven tijdens de feestelijke opening van hun nieuwe gebouw aan de Pieter de Hoochweg waar onder meer de afdeling Communicatie, Media en Design gehuisvest wordt. Ja, je kunt geld verdienen met bloggen from Jim Stolze De titel van de workshop had ik niet zelf

Nieuw, nu ook geschikt voor de iPhone!

Sinds de introductie van de iPhone lijkt het erop dat hiermee een nieuw segment telefoons is aangeboord. En dan heb ik het niet over de functionaliteit van het apparaat zelf (het is immers niets meer dan een smartphone met mp3-speler), maar over de tools die ontwikkelaars bouwen. Ook online marketeers grijpen “het ding” aan om hun website cool en hip te laten lijken. Bij

Obama is een Mac en Hillary een PC

Geweldig artikel van The New York Times waarin eens een keer niet de lach, de debatstijl of de kledinglijn van de twee democratische rivalen wordt vergeleken, maar het design van hun respectievelijke websites. De vergelijking tussen hillaryclinton.com and barackobama.com kan kort samengevat worden als: Barack Obama is a Mac, and Hillary Clinton is a PC. Barackobama.com That is, Mr. Obama’s site is more harmonious,