Vanaf 9 september zal RTLZ een wekelijks televisieprogramma gaan uitzenden over innovatie, ondernemerschap en ambitie. De naam… #toekomstmakers! Aldus het persbericht: Nederland bruist van de ondernemers en onderzoekers met goede ideeën, nuttige producten en een slimme handelsgeest. Met Toekomstmakers zet RTL Z de schijnwerpers op deze dynamiek in de economie. Een dynamiek die belangrijk is voor de toekomst van Nederland. Nederland zal zijn geld
Taxichauffeur wordt in toekomst horeca-ondernemer
Gisteren was ik te gast bij het Big Tent evenement; een ontmoeting tussen ondernemers en politici, op initiatief van Google Nederland. Hoogtepunt van de bijeenkomst was overigens Minister President Mark Rutte die zeer kundig interviews afnam bij vier internet ondernemers. De premier bleek goed thuis in de wereld van het internationaal zaken doen en het belang van ICT.
Marketing volgens Harry Potter
“Vertel nog eens dat verhaal over Harry Potter, Jim!” Die vraag werd mij zo vaak gesteld dat ik de video hieronder zal delen. Met dank aan Achmea en Feller Media voor de registratie.
#FitchTheHomeless
Toen ik tussen 2001 en 2006 rondliep bij Startpagina.nl kwam ik vaak op de kamer bij Bert Wiggers (die ook verantwoordelijk was voor NU.nl). Op één van zijn kasten stond een tegeltje met de volgende tekst: “Het product is van de fabrikant maar het merk is van de consument.“ Een uitspraak die mij altijd is bijgebleven en die in de loop der jaren steeds
开放教育
正如TEDxAmsterdam组织者Jim Stolze所说的:TED定是一段难忘的经历, “你会遇上不认识而有趣的人;你会受到当地人们的热爱,因为你为他们做了很重要的事情:为他们带来TED的体验。他们可能看过视频,但是他们现在了解到能够和身边的人分享和讨论这些演讲,是多么重要的经历。” Source
Biografia en Español
Jim Stolze (n. Vlaardingen, los Países Bajos, 30 de noviembre de 1973) es un autor, orador y organizador del evento holandés. En febrero de 2008, habló en la conferencia TED en California para hablar de su Proyecto ‘Virtual Happiness’, una investigación en curso la investigación de la relación entre los diferentes niveles de uso de Internet y la felicidad. Varios estudios han demostrado que
Nederland Innoveert
Afgelopen week maakte de Innovation Union Scoreboard bekend dat Nederland was gestegen naar plek nummer 5 op de lijst met meest innovatieve economieën in de Europese Unie. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat Nederland zich kan beroepen op “de meeste innovatieve midden- en kleinbedrijven van alle lidstaten”. Een uitspraak die mijn hart sneller deed kloppen! Ik vind dat we onze successen meer mogen
Vergeet de astronaut… het is tijd voor de internaut!
Een astronaut is iemand die met een schip langs de sterren vaart. Een internaut is iemand die de grenzen van het internet opzoekt en daar verslag van uitbrengt. XS4All vroeg 27 internauten om verslag uit te brengen van hun tochten. Het resultaat is een digitaal boek (zelf noemen ze het een app) dat opstellen, ideeën en meningen over belangrijke technologische en maatschappelijke ontwikkelingen bundelt.
Read More Vergeet de astronaut… het is tijd voor de internaut!
Facebook-sovelluskehitys ja markkinointi sosiaalisessa mediassa
Internetalan menestynyt yrittäjä Jim Stolze on esittänyt, että tuotteen menestys on riippuvainen tuotteen ansaitsemasta huomiosta ja markkinoijien tulisi keskittyä enemmän sosiaalisen median markkinoinnin yhteydessä sen keräämään huomioon (ROAan) kuin rahalliseen tuottoon (ROIhin). Vallitsevan groundswellin aikana tämä on varmasti totta. ROA on kuitenkin vain käsite ja ajattelumalli, jolla sosiaalisen median markkinoinnin kannattavuuden mittausta tulisi lähestyä. Kun sosiaalisen median markkinointikampanjan herättämää huomiota eli ROAa mitataan, puhutaan
Read More Facebook-sovelluskehitys ja markkinointi sosiaalisessa mediassa
Toekomst van telecom
Telecom is verantwoordelijk voor een kwart van de economische groei in Nederland, hoorde ik gisteren op het Telecom Time congres in Houten. De roep om meer snelheid en performance lijkt luider dan ooit. Gaat de wet van Moore nog wel snel genoeg? Ik was daar als jurylid van de Nederlandse Telecom Award; de prijs voor de meest innovatieve, wetenschappelijke bijdrage van de afgelopen twee