Crossmedia is misschien wel de term die in 2007 de meeste keren verkeerd is gebruikt. Uitgevers proberen met die term vaak het proces te beschrijven dat zij hun content op meerdere manieren publiceren. Maar die vorm van digitaal publiceren is eigenlijk multimedia: één boodschap over verschillende kanalen.
Maar crossmedia betekent dat je per keer, per boodschap de juiste keuzes maakt en niet bang bent om over te steken. Het zit hem dan in de synergie tussen media in plaats van het verplicht zijn ze allemaal te benutten.
Freek de Jonge die op zijn laatste CD schrijft “Dit is waarschijnlijk de laatste CD die ik maak, mijn volgende werken kunt u voortaan via iTunes tot u nemen.”
Dat is lef, dat is oversteken. Dat is crossmedia.
Sjaa de definitie van crossmedia.
Op een of andere manier heeft iedereen een hekel aan dat woord.
En dat terwijl we het eind 90er jaren zo voorzichtig mogelijk hebben laten landen in de omroepwereld.
Enfin, check me weblog.. dogslife.web-log.nl over crossmedia en waarom dat eigenlijk niet bestaat.