Show #14: Brug tussen de oude en de nieuwe media-wereld

Peter WiegmanHet is een terugkerend thema in de afleveringen van Marketingpodcast.nl: de kloof tussen de oude en de nieuwe media-wereld. Hoe komen die twee ooit bij elkaar? En… willen we dat eigenlijk wel?

Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is om te praten met iemand die beide werelden kent. En dan kom je al snel uit bij Peter Wiegman, drijvende kracht achter de Stichting Internetreclame en daarvoor werkzaam bij onder meer IP (verkooporganisatie van onder meer RTL4).

Het werd een geanimeerd gesprek in Restaurant de Generaal te Baarn over onder andere pageviews, medioren-marketing en online GRP’s.

Hieronder een beknopte inhoudsopgave met hyperlinks:

  • 0:55 de kloof tussen de oude en de nieuwe wereld
  • 1:13 wie is Peter Wiegman
  • 2:43 stichting interactieve reclame
  • 3:01 de start van het mediaonderzoek.nl weblog (dank aan marco derksen)
  • 4:10 het online bereiksonderzoek
  • 5:28 de founding fathers
  • 6:15 50 deelnemers inmiddels; honderden websites
  • 7:00 verschil tussen effectiviteit en grootte en bereik
  • 7:37 met dank aan: nedstat, intomart
  • 8:35 wat is het intomart panel
  • 9.00 waarom zou ik als site-owner in STIR willen?
  • 12:06 waarom zit google niet in het onderzoek
  • 13:20 waarom zitten er offline mensen in een online panel?
  • 13:50 5000 mensen in het onderzoek; vanaf 1 april 8000! (primeur)
  • 14:40 hoe nauwkeurig zijn de iab/nielsen cijfers?
  • 16.18 “er lekt geld van traditionele mediabestedingen naar online”
  • 17.35 “internet zorg voor een daling van de bestedingen” door effectiviteit
  • 18:20 hoe verhoudt CPM zich tot pageviews?
  • 19.23 de invloed van AJAX
  • 20:15 netto bereik; de berekening van een online GRP (tip)
  • 21:54 hoelang is iemand op een site?
  • 22:44 leven in Gmail; wat is AJAX
  • 23:30 mediaplanners blijven een toegevoegde waarde hebben
  • 23:50 pageviews blijven belangrijk
  • 24:40 hoe bereken je een online GRP
  • 26:30 the long tail is ook vriend van STIR
  • 27:10 de wensenlijst van Peter
  • 28:14 de mediabureaus zijn echt wel van deze tijd
  • 29:15 van papieren jaarboeken naar de brug tussen offline en online
  • 30:13 103.000 pageviews in een GRP
  • 30:46 een voorspelling a la bill gates
  • 32.34 de opkomst van de 50-plussers
  • 34:44 medioren-marketing
  • 35:30 hoeveel uren zitten er in een werkweek?
  • 36.00 product placement van een Restaurant in Baarn

Met dank aan Emerce voor de foto!

One reply to Show #14: Brug tussen de oude en de nieuwe media-wereld