Net, blogs and Rock ’n Roll

Net, blogs and Rock ’n Roll

Tijdens mijn “vastenmaand” kreeg ik van een aantal mensen ook boeken opgestuurd. Geweldig natuurlijk als je erover nadenkt. Een boek staat voor rust: even jezelf afsluiten en heerlijk met één ding heel intensief bezig zijn. En dat staat weer haaks op de digitale versnippering, waarbij we nauwelijks nog hele lappen tekst lezen. We hebben onszelf geleerd om extreem goed te scannen en te klikken als het ons niet boeit.

Een boek dat ik opgestuurd kreeg en nu van voor naar achter aan het lezen ben is “Net, Blogs and Rock ’n Roll‘ van auteur David Jennings.

Ik kreeg hem van DC-opperhoofd Henk de Hooge. En die kent mij erg goed, blijkt alleen al uit zijn boekkeuze 🙂 Op de kaft staat te lezen: How digital discovery works and what it means for consumers, creators and culture.

En Paul Lamere (van Sun Microsystems) zegt erover:

This should be on the shelf of everyone who cares about how people find new music and media that matches their tastes. This book has changed the way I think about targeting consumers.

Henk, bedankt voor het boek! Ik neem hem nu mee met elke treinreis en ben al een heel stuk gevorderd.

2 replies to Net, blogs and Rock ’n Roll

  1. @Jim thanks, hope you like it. Als die uit is het ik nog een ander boek voor je wat aansluit op Slow Blogging en langer nadenken. (Met dank aan John Cleese)

    @Monique er is altijd wel weer een plek waar alles samen komt 😉