Shownotes bij Aflevering#8

Mijn goede voornemen voor 2007 is om extra mijn best te doen op de shownotes, dus bij deze een overzicht van onderwerpen, inclusief tijdsaanduiding en eventuele URL van de oud&nieuw-show:

  • 0.00 welkom, wat kan je in deze show verwachten
  • 1.04 huishoudelijke mededelingen 🙂
  • 1.31 prikkels voor marketeers en brandmanagers
  • 2.38 “the social web” is dankzij 2006 van iedereen
  • 2.58 iemand uitschelden voor flickr-gebruiker
  • 3.04 hét succes van 2006, volgens Vincent Everts
  • 3.40 ontdekking en erkenning door traditionele media
  • 4.11 er komen mooie tijden aan
  • 4.20 de opkomst van de “trysumer” volgens trendwatching.com
  • 4.58 wat is nu precies web N+1?
  • 5.25 lijstjes op de weblogs
  • 5.39 de emancpiatie van Molblog
  • 6.18 10 PR-blunders, via upstream.nl
  • 6.48 in 2007 komt er een concurrent voor iTunes
  • 7.14 credits voor the podfather
  • 8.03 one videoblogger to rule them all
  • 8.33 aflevering#4 over viral marketing
  • 8.47 het verhaal achter Pomme & Kelly
  • 9.09 search advertising vs audience engagement metric
  • 9.53 CPM vs Voluntary Time Spent
  • 11.08 fusie tussen sem-bureaus en mediareuzen
  • 11.48 overnames van internet uitgevers door Telco’s
  • 11.51 arme, arme reclame

Laat je een berichtje achter als je de uitzending hebt beluisterd?

Dank je wel 🙂

7 replies to Shownotes bij Aflevering#8

  1. Jim,

    Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Je bent al meer dan een half jaar bezig en ik heb je podcast nu pas ontdekt.

    Gefeliciteerd. Deze podcast mag gehoord worden vind ik. Lekker gedoseerd. Interessante onderwerpen. Goeie formule!

    De feed staat in mijn lijstje 🙂

  2. Ha die Fred,
    Dat is dan wederzijds, want fredscapes.nl staat bij mij al een tijdje in RSS-owl 🙂

    Overigens heb ik de eerste afleveringen expres low-profile gedaan (nog geen technorati, of podcasting-directories opgezocht), omdat ik nog aan het zoeken ben/was naar een juiste vorm.

    Het berichtje op marketingfacts.nl zette echter alle deuren open, dus we gaan er nu voor!

    Tot ziens/horens/mails!

  3. Jim,

    Even een paar dingen:

    Ik kende je podcastblog niet. Leuk om te zien en te horen. Ik vraag me wel af of het echt veel mensen zal aanspreken, want je moet er toch wel even voor gaan zitten en dat geduld ontbreekt de meeste mensen, vrees ik.

    Misschien vergis ik me, maar ik denk dat alleen bijzondere fragmenten zullen aanslaan. Een kort interview met Bill Gates over zijn grootste fouten. Of met Wouter Bos over de mislukte inzet van Hyves, om maar wat triviaals te noemen.

    Je hebt het over MolBlog en dank, het gaat heel goed. Nu bijna twee jaar oud (tijd vliegt in de 24/7-economie) en het groeit nog steeds lekker door. Komen nu 10.000 tot 12.000 mensen per dag. Het is binnen de Adformatie Groep al enige tijd met afstand het grootste internetplatform.

    Komt dat doordat er meer vrouwen werken dan elders?

    Wellicht, ik denk wel dat de vrouwen in het team iets toevoegen. We zijn minder techie dan veel anderen en zitten meer op marketing in de brede zin van het woord. Niet louter interactieve marketing, maar ook design, onderzoek en retail. En nieuws natuurlijk.

    Ik verbaas me zeker over de hoge mannendichtheid op de meeste blogs. Op MolBlog hebben we 48 bloggers en daarvan zijn er ook nog altijd 40 man. Maar de vrouwen zijn actiever en weten kennelijk een goede snaar te raken.

    Ik heb nog even onze Top10 van 2006 bekeken. Van de ‘Top 10 van meest gelezen berichten’ komen er vier van vrouwen. Ook van de ‘Top10 met de meeste reacties’, zijn er vier door vrouwen geschreven. Een mooie score.
    Ik denk overigens ook dat alleen een vrouw een bericht als ‘Bevredigt Femmefone de vrouwelijke behoeften?’ kan schrijven 🙂

    Waarom H&M zo hoog scoort, weet ik niet. Het leeft erg bij mensen en waarschijnlijk schrijven we goed over dit soort fenomenen. Op een meer afgewogen manier die de bezoekers kennelijk aanspreekt.

  4. Hallo Theo,
    Bedankt voor je reactie op de podcast!

    Je suggestie voor interviews met Bill Gates en Wouter Bos zet ik op de lijst, maar ik zal eerst eens proberen of Erik van Bruggen te porren is 🙂

    Verder begrijp ik je vraagteken of mensen de moeite zullen nemen om überhaupt een podcast te luisteren omdat zij het allemaal zo druk zouden hebben.

    Wel, dáár zit juist de meerwaarde van een podcast! Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat je op je werk, op je pc op een mp3-klikt en gaat zitten luisteren. Dat is natuurlijk alles behalve fijn, want je telefoon gaat, je mail stroomt binnen en je collega vraagt of je koffie wilt.

    Nee, het is de bedoeling dat je de mp3-tjes luistert als je even weg bent van je PC. Dus als je thuis gaat strijken (want dat dat doet een geëmancipeerd hoofdredacteur), of als je in de auto zit, of -zoals ik- als je hond uit laat.

    Het zal je verbazen hoe ontspannend dat kan zijn én hoe leerzaam je het ervaart omdat je al je aandacht erbij kunt houden.

    Dus Theo (en anderen)… aan de iPod nu, het zal je leven verbeteren!

    Groeten! Jim

  5. Pingback:

  6. Iemand attenteerde mij erop dat een van de voorspellingen was uitgekomen, namelijk die van:

    11.08 overname van sem-bureau door traditioneel mediabureau

    Daarbij doelde zij op dit persbericht.

    Maar het zou te kort door de bocht zijn om Reddion alleen seo/sem-bureau te noemen. Daarbij is WPP meer een communicatie-concern dan een media-inkoop organisatie.

    Desalniettemin is dit natuurlijk een hoopgevend signaal voor de hele sector. The dinosaurs are catching up?

  7. Pingback: