Adverteren op internetfora

Afgelopen donderdag was ik te gast in het programma De Frontlinie van BNR Nieuwsradio, gepresenteerd door Harmke Pijpers. Leuk programma met afwisselende onderwerpen, en ik mocht meepraten over “marketing op internetfora”. Je kunt de MP3 van dit interview downloaden voor op je iPod, of gewoon hieronder klikken om hem op je PC af te luisteren. Ik was natuurlijk blij met de interesse van adverteerders

Communities zijn de nieuwe zuilen

Hoe komt het toch dat de VARA op Hyves slechts 182 vrienden heeft, terwijl programma’s als Mooi weer de Leeuw, of De Wereld draait Door met gemak tienduizenden vrienden hebben? Ben je fan van een omroep, of van een programma? En wat is daarvan de impact op het ledenaantal van publieke omroepen? Dat is op dit moment de wezensvraag voor de VARA. Samen met

Podcasting leeft! (toch)

Afgelopen maanden heeft onder meer Hyped koppen als “Podcasting is dood” gebruikt. Nu is Jeroen nooit vies van prikkelende titels boven zijn postings, maar gezien een aantal recente berichten verdient dit ook wel een tegengeluid. Vorige maand was er bijvoorbeeld al het nieuws dat Veronica flink investeert in podcasting door een belang te nemen in gespod.nl, de website van Marco Langebeeke en Wilco Turnhout.

Compilatie van de 10 populairste TED-talks

Sinds de organisatie van TED.com heeft besloten om het hele TED-talks-archief op het web beschikbaar te stellen zijn alle filmpjes bij elkaar zo’n 50 miljoen keer bekeken! Deze mijlpaal was voor TED reden om een playlist te maken van de 10 populairste: Hier zijn de links naar de 10 genoemde presentaties: 1. Jill Bolte Taylor: “My stroke of insight” 2. Jeff Han: “Touchscreen demo

Social media: pick only three …

Collega-twitteraar Lode Broekman schreef een leuk stukje over de voorbeelden van social media die hij zou willen gebruiken, als-ie er maar 3 (van de duizenden) mocht uitkiezen. Zijn top-3 bestond achtereenvolgens uit: Twitter, Flickr en Watvindenwijover.nl. Ik vond het een leuk initiatief en heb het stokje van hem overgenomen. Hieronder de 3 applicaties die ik mee zou willen nemen naar een onbewoond eiland. 1.

Evolutie van de marketeer

Op dit weblog heb ik het vaak over de veranderde consument en de manier waarop media hierop zouden moeten inspelen. Tijdens de NationaleMarketingdag sprak Joris van Heukelom echter over de regiseurs van deze verandering: de marketeer. Op dit moment zijn er twee typen marketeers werkzaam: Henk en Pim. Henk vertegenwoordigt de oude garde voor wie televisie en onderbrekingsreclame heilig zijn. Pim is de nieuwe

Mediapark Jaarcongres: een crossmediaal diner dansant

Gisteren vond voor de eerste keer het Mediapark Jaarcongres plaats. Een soort crossmedia-café (ook dit event werd door Immovator in samenwerking met de Media Academie georganiseerd), maar dan een hele dag. De zaal (studio 21) zag er fantastisch uit, het leek wel een Spinawards Diner maar dan klassiek. Sommige mensen noemden het zelfs een diner dansant. Het programma zat ook goed in elkaar. De

NS verkoopt treinkaartjes via eBay

Ja, je moet toch wat als Nationale Spoorwegen. Aan de éne kant hoor je je klanten klagen dat er zoveel stationnetjes dichtgaan, of dat die gezellige verkoper is vervangen door een koude, ingewikkelde automaat. En aan de andere kant zie je dat je gebruikers steeds langere tijd online zijn en daar hun zaakjes prima kunnen regelen. Even nadenken en dan is er sprake van

Steve Jobs over de nieuwe iPhone

Steve Jobs liet tijdens de Worldwide Developers Conference in San Francisco de wereld kennis maken met de nieuwe iPhone 3G, the App Store, Mobile Me en meer. Meneer Jobs is natuurlijk een fantastische spreker, maar ik kan me voorstellen dat je 112 minuten ff te lang vindt. Daarom was ik blij dat ik op TheNext Blog een fraaie compilatie zag. Een samenvatting van 1