In het radioprogramma Tros Online werd mij gevraagd te reageren op het artikel van Arjen van Veelen die betoogde dat vriendensites als Hyves leiden tot vriendschapinflatie. “Er komt immers meer van iets en dat kan de kwaliteit nooit ten goede komen”, aldus Van Veelen. De titel van zijn artikel was dan ook “Krabbels op Hyves zijn waardeloos”. Strong ties en weak ties Mijn grootste
Mag ik weer aansluiten?
Vandaag is het woensdag 7 januari 2009. Ik ben voor het eerst weer online sinds 30 november 2008…. 37 dagen zonder internet en het voelt raar. Vooropgesteld, ik snap dat sommige mensen hun schouders ophalen als ze lezen over “een maand zonder internet”. Het is echt geen bijzondere prestatie. Maar, voor mij persoonlijk was het een maand om niet snel te vergeten. Ik heb
Away from keyboard…
You may have received an “out-of-office” reply from my mailbox. Or you read some where that Jim will not be online for the rest of this year. Why? The reason that I’ve chosen to go offline is because of a research project that I’m involved in. We try to examine the relationship between internet usage and happiness. One of the questions that were raised
Ik ga offline, en ik neem mee…
Zondag 30 november is het zover, dan knip ik mijn internetverbinding door. Geen Google, geen surfen, geen email en geen iphone. De rest van het jaar, en misschien langer. Waarom? Het is onderdeel van een research-project dat de effecten van internet op ons leven onderzoekt. De simpele onderzoeksvraag (Word je gelukkig van online?) is niet met een simpel Ja of Nee te beantwoorden. Joris
Can you do without the internet?
Yes, it’s true: I am going offline. I’m going to cut my digital lifeline: no surfing, no email, no google, no facebook and no Twitter. Why? Well, it’s part of the research project “virtual happiness“. In that project we try to define the different forms of internet usage and how they are related to certain aspects of happiness. Does being online make you happier?
Nu.nl op de iPhone
Ik heb het wel eens “merk knuffelen” genoemd: als twee van je favoriete merken iets samen doen, is dat dubbel zo leuk om te gebruiken. In dit geval heb ik het over Nu.nl en de Iphone. Afgelopen maanden heb ik met een klein clubje geoefend in de zandbak (codenaam Nuphone.nl) en inmiddels heeft NU.nl op het eigen domein ook een kakelverse versie gelanceerd. En
En nu: de merkencrisis?
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat je een crisis alleen maar groter maakt door het steeds een “crisis” te noemen, wil ik toch even wijzen op een artikel dat ik las op de Belgische Express-website. Zij grijpen de financiële crisis aan om het boek “The Brand Bubble” van John Gerzema en Ed Lebar te promoten. De medewerkers van Young & Rubicam stellen hierin dat
Wassup 2008
De zoveelste prima video in het kader van de Amerikaanse verkiezingen. Heerlijk als iets niet is, wat je dacht dat het was 🙂 Via Mitch Joel.
Word je blij van online?
Zoals je misschien via een aantal kanalen hebt vernomen, werk ik de komende maanden aan een nieuwe project. Het is een onderzoeksproject naar de effecten van internet op de kwaliteit van ons leven. Dat klinkt misschien wat zweverig, maar volgens mij is dat een cruciale vraag. We besteden met elkaar steeds meer minuten online, zonder precies te weten wat daar de gevolgen van zijn.
Bedankt, Polle en Frank!
Google Reader is één van de tools die mijn online leven een stuk gemakkelijk maakt. Afgelopen jaren heb ik flink mijn best gedaan om alleen die RSS-feeds over te houden die er (voor mij persoonlijk) echt toedoen. Op die manier spaar ik veel tijd uit; ik hoef immers niet meer alle sites langs om te zien of er nog iets nieuws op is geplaatst.