Aflevering #8: Voorspellingen 2007

De eerste marketingpodcast van 2007 staat online! Het is inmiddels de achtste aflevering geworden en ik ben erg blij met het groeiend aantal luisteraars en de feedback die ik ontvang.

Deze aflevering blikt terug op 2006 aan de hand van een aantal lijstjes en kijkt vooruit naar 2007 met een aantal bijdragen van collega-podcasters. Aan het einde ga ik ook zelf even met de billen bloot.

Luister de mp3-file via de site, of abonneer je op de feed via iTunes. Sinds kort staat er een mooi oranje pictogram rechtsonderaan elke pagina waarmee je gemakkelijk het adres van de feed kunt vinden. Tot snel!

Shownotes: een overzicht van de besproken onderwerpen (met tijdsaanduiding).

11 replies to Aflevering #8: Voorspellingen 2007

  1. hartstikke goed, man!

    ga lekker door en ik luister mee

  2. Pingback:

  3. Pingback:

  4. Je hangt nu ook in mij feedreader Jim!

  5. Leuke podcast Jim, staat genoteerd in de feedreader!

  6. Beste Jim,

    Leuk om je podcast te horen. Is de eerste keer dat ik me kan herrineren dat ik gequote wordt.

    Je voorspellingen voor 2007 voor de reclame wereld onderschrijf ik inderdaad.

    Ik zie ieder mediabureau rondspeuren om zoekmachine advies bedrijven op te kopen.

    KPN heeft zich net gereorganiseerd om Media en infrastructuur op te splitsen. Ludolf rasterhof is daar nu directeur Media en heeft verantwoordelijkheid voor het verkopen van de verkopen van alle multichannel reclame en inkoop van Media voor alle kanalen die ze hebben. Kun je ook op wachten tot die zich verder gaan ingraven.

    Maar arme arme reclame? Ze moeten zich de komende tijd flink omvormen om de nieuwe media erin op te nemen maar reclame met de bewuste 2.0 consumenten en de vele verschillende getargette kanalen wordt zo ingewikkeled dat reclame bureaus de komende tijd enorm gaan groeien. Creatieve Concepten en kennis van de interactieve reclame wereld zijn meer nodig dan ever.

    Ok mischien is het iets van voor zo’n reclame congress presentatie: “Kijk eens je buurman aan de linkerkant, en naar je buurman aan de rechterkant. Eens van jullie zal niet meer nodig zijn over 3 jaar omdat je je niet meer hebt kunnen aanpassen. De helft zal wel verdwijnen of opgeslokt worden terwijl de andere gigantisch gaan bloeien”.

    Vincent Everts

  7. Jim,

    Ik probeerde een audio commentaar achter te laten want jouw Java applet vond ik erg uitnodigend. Nou dat heb ik geweten. IE 7 gaf een foutmelding. “Helaas werkt dit object niet op deze pagina”. Dan maar firefox op mijn nieuwe computer geinstalleerd (ik gebruik nog activeX zaken die ik voor mijn website nodig heb), installatie van runtime Java ging helemaal mis en ik moest mijn computer rebooten (met 40 schermen open) . Is natuurlijk weer mijn/microsoft/ie7/windows schuld maar kostte me alles bij elkaar wel een uur werk met veel frustatie als resultaat, terwijl ik mijn kolom voor BNR moest schrijven.

    Hierbij de link naar het audio commentaar want ik wilde het toch even kwijt . De kracht van de noodzaak tot selfexpressie leidt tot verlies van vele uren productiviteit 🙂

    Moest het eerst met Audacity opnemen, vervolgens met Coffecup Ftp naar mijn eigen site uploaden en daar komt dan de http://download.interimic.com/kolom/marketing-podcast-commentaar.mp3 link uit die een paar mensen dan luisteren.

    PFFF bleeding edge is zelden productief.

    Groet

    Vincent Everts

  8. Hallo Vincent,
    Ontzettend leuk dat je reageert! Ik ben een trouwe luisteraar van je column (via de BNR-rss feeds), dus voel me zeer vereerd.

    Je opmerkingen over KPN en media in zijn algemeen zijn boeiend. En over “arme arme reclame” was ik inderdaad nog wat cryptisch. Ik wil hieraan een aparte aflevering besteden waarin ik aangeef dat de traditionele reclame (domweg 30 seconden spots uitzenden en kilo’s foldermateriaal rondpompen) zijn langste tijd heeft gehad en dat merken andere manieren moeten vinden om de dialoog (en dus geen monoloog) met hun consumenten aan moeten gaan.

    Verder waardeer ik het enorm dat je de moeite hebt genomen om een audio-comment Ên een text-comment achter te laten.

    Spijtig dat dat de nodige technische frustratie heeft opgeleverd, maar ik vermoed dat dat het lot is van de pionier 🙂

    In de test-omgeving (IE en FF op MacOSX en/of XP) werkte het wel, maar op Vista is-ie nog niet door mij getest. Misschien dat dat het is.

    Ik ga er in ieder geval achteraan om ervoor te zorgen dat je de volgende keer echt “click-and-speak” kunt doen!

    Groeten, Jim Stolze

  9. Vwb audio-comment, wellicht is http://www.mychingo.com/ iets voor je Jim. Ik weet dat Fred Zelders deze al een tijdje gebruikt (zie de audio-comments aan de rechterkant op zijn site).

  10. @ mf:
    Bedankt voor de tip!

    Ga ik zeker uitproberen. N.a.v. Vincent zijn opmerking heb ik een XIOP-nummer aangemaakt.

    Wie dit nummer belt: 084-8388425 komt direct in mijn mailbox zodat ik die in de volgende podcast kan gebruiken!

    Wellicht dat ik de systemen naast elkaar laat bestaan.

  11. Pingback:

Comments are closed.